10.05.2007

10月的多倫多..

Artshop:喂.. 啲加幣升到貴過美金啦喎..
Fun:唉..
Artshop:聽講話加幣對港幣會升到$8添..
Fun:真係發癲..
Artshop:我諗呢個X'mas啲加拿大人會湧晒去美國shopping..
Fun:肯定啦.. 係喎,你幾時返?
Artshop:11號..
Fun:多倫多點?
Artshop:都係咁啦,Sam the record man終於摺埋..
Fun:挨到咁耐算叻啦.. 喂呢幾日有無影相?
Artshop:有.. send俾你?
Fun:快..
(5分鐘後)
Artshop:收到未?
Fun:收到.. 點解我仲掛住多倫多架呢?
Artshop:um.. 咁係你第二個屋企喎,又住咗咁耐呢..
Fun:咁又係..

10月頭已經有紅色楓葉喇
dowtown一角 - Yonge & Gould街,在下以前經常在這一帶徘徊
隱約可見已結業的Sam the record man
遠眺大多市地標:CN Tower

14 comments:

Ogake said...

我都想去玩下~好似好靜好舒服咁~

Fun said...

go in summer la~ very lovely~

Anonymous said...

我都無番去十多年,見到D相,諗番起自己一個喺嗰邊行街。

shangri_la said...

I went to Toronto, along with Niagara Fall, Ottawa and Montreal, two weeks ago, first time in at least six years. What I notice is that things are lot more expensive now. Besides the low (or should it be high?) exchange rate with US dollar, with close to 15% sale tax (three times as much as Boston), you actually ends up spending even more than in U.S. A few years ago a Canadian friend in the same field told me that he earned only about one third of what he did if he worked in Canada, I hope that is only in the past, otherwise there is no way for Canadian to survive with such a high cost of living.

On the plus side, my sister visiting from Tokyo said she found Canadians are lot nicer than Americans

andy said...

雖然四月已經返過多倫多,但係睇到Virtanen d 相又想快 d 再去添。我0出年四月再去,你會唔會同我一齊去呀?

Fun said...

嘩.. 乜你開人個名架...

best actor said...

你咁想加﹐就快o的返o黎啦﹐再遲o的又凍到隻狗o架啦﹗

Fun said...

銀根極度短決呀.. 哈哈..其實係想等家母傷患痊癒先一齊返~

你多唔多出土?

好想行queen街/bay&bloor.....

Anonymous said...

very much missing Toronto too ... the autumn is always beautiful, I still remember those days when travelling aroud the city by a TTC monthly pass ... it's been over 10 years ...
Sam the Record Man had been closed?... sad :(

TT said...

我都好想返多倫多行下, 尤其我個好朋友已經返左去住, 呢個念頭更加大!!

嘩... 原來miho你都幾多friends住過加拿架喎!!

best actor said...

我出土好似月經咁密﹐當然冬天要睇天氣。:o)

Anonymous said...

多倫多這幾天變冷很多.如果在多倫多的話,要穿多一點.加幣超強,如果不是沒假期的話,我也會到美國去shopping! (US thanksgiving - good buy)

多倫多真的很舒服喔...我想,如果有一天我回到香港的話,我一定會捨不得這個地方.

Fun,有機會的話,回來走走吧.

Anonymous said...

點解你老豆住溫市,但你又移去多市咁奇怪呢?

Unknown said...

m2k79c0e92 g5f22k0k36 m1x25r8u83 l3t34i4a58 c8x47h0d95 x1c00h6y67